Bodrum Diş Teli Tedavisi

Diş teli tedavisi Bodrum, diş düzeniyle ilgili problemleri ortadan kaldırmak için özel tellerin ve braketlerin kullanıldığı ortodonti tedavisidir. Ortodonti, diş düzeni ve dişlerin çene üzerindeki yerleşimleriyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır.

Bu alan kapsamında gerçekleşen tedaviler sayesinde, genetik veya gelişimsel sebeplerden meydana gelen diş çapraşıklıkları ortadan kaldırmak mümkündür. Böylece birey düzenli dişlere ve göz alıcı bir gülümsemeye kavuşabilmektedir. Bahsi geçen ortodonti tedavileri arasında en sık kullanılanı da diş teli tedavisidir. Diş teli tedavisi sırasında dişlere, özel teller ve braketler yardımıyla belli miktarda kuvvet uygulanır. Özel olarak ayarlanmış bu kuvvet sayesinde dişler zaman içerisinde ideal konumlarına doğru yönelirler. Böylece çene üzerine olmaları gerektiği gibi dizilirler ve ortodontik problemler ortadan kalkmış olur. Yazımızın devamında ‘’Diş teli tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Diş teli tedavisine alternatif olan uygulamalar nelerdir?’’, ‘’Diş telleri ne kadar süre boyunca kullanılır?’’ ve ‘’Diş teli tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum diş teli tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Diş Teli Tedavisi Nedir?

Diş teli tedavisi, diş düzeniyle alakalı problemleri gidermek amacıyla kullanılan ortodonti tedavileri arasında en sık tercih edilenidir. Bu uygulama sırasında özel yapılı braketler ve teller, dişlere az miktarda ama sürekli olarak kuvvet uygular. Bu kuvvet sayesinde çapraşık yapılı, yamuk ve aralıklı olan dişler zaman içerisinde ideal konumlarına doğru ilerlerler. Böylece birey, çene üzerinde son derece sağlıklı bir şekilde dizilmiş olan, düzenli dişlere sahip olur. Diş teli tedavisi genellikle metal braketler ve teller yardımıyla yapılmaktadır. Ancak daha estetik bir görünüm talep eden bireyler şeffaf diş teli tedavisi veya seramik diş teli tedavisi gibi uygulamalara da başvurabilmektedir. Diş tellerinin görünmesini istemeyen bireylere lingual ortodonti tedavileri, tedavinin telsiz bir şekilde yapılmasını isteyen bireylere ise şeffaf plak tedavisi (invisalign) önerilmektedir.

Diş Teli Tedavisi Neden Yapılır?

Diş teli tedavisi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Dişlerdeki yamuklukları gidermek.
    • Diş çapraşıklıklarını ortadan kaldırmak.
    • Dişlerin çene üzerinde ideal bir dizilime sahip olmasını sağlamak.
    • Bireyin düzenli dişlere ve çekici bir gülümsemeye sahip olmasını sağlamak.

Diş teli tedavisi bahsi geçen amaçlar doğrultusunda yapılabilmektedir.

Diş Teli Tedavisi Kimlere Yapılır?

Diş teli tedavisi yaptırmak isteyen bireylerin 10 yaşından büyük olması gerekir. Bu tedaviye genellikle 11 ila 12 yaşlarında başlanmaktadır. Ancak gerek görüldüğünde daha geç yaşlardaki çocuklara, ergenlere, gençlere ve yetişkinlere de diş teli tedavisi yapılabilmektedir.

Diş Teli Ne Kadar Kulanılır?

Diş tellerinin 1 ila 3 yıl boyunca kullanılması gerekir. Bunun nedeni, diş tellerinin dişleri zaman içerisinde düzeltmesidir. Yani tellerin anında sonuç vermesini beklemek yanlış olacaktır. Diş teli tedavisi sırasında dişler, aylar içerisinde ideal konumlarına doğru yöneilirler ve tedavinin sonunda düzenli bir yapı kazanırlar. Diş hekiminiz diş teli tedavinizin tam olarak ne kadar süreceği hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Diş Teli Tedavisi Ağrılı Mıdır?

Diş teli tedavisi kesinlikle ağrılı değildir. Bu tedavi sırasında dişlere veya çevre dokulara zarar verebilecek bir işlem yapılmaz. Bu yüzden hasta tedavi boyunca ağrı ve rahatsızlık hissi duymaz. Yani diş teli tedavisinden korkmaya ve çekinmeye gerek yoktur.

Diş Teli Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Diş teli tedavisi, yapılacak olan işlemlerin detaylarına göre 20 ila 30 dakika içerisinde tamamlanabilir. Bazı bireylerde tedavinin süresi bir miktar daha az, bazılarında ise bir miktar daha fazla olabilmektedir. Diş hekiminiz, diş teli tedavisinin tahmini süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Diş Teli Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş teli tedavisi hasta için son derece konforludur. Tedavi sırasında diş hekimi, hastanın ağız ve diş yapısını gözden geçirir. Daha sonra ise diş tellerinin ve braketlerinin nasıl yerleştireceğini kararlaştırır. Bu süreç tamamlandıktan sonra braketler dişlere ağrısız bir şekilde yerleştirilir ve braketlerden geçirilen teller gerdirilir. Böylece diş teli tedavisi başarıyla tamamlanmış olur.

Diş Teli Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Diş teli tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer almaktadır:

• Diş teli tedavisi sonrasında ağız ve diş bakımına özenle devam edilmelidir.
    • Diş tellerine yapışabilecek yapışkan gıdalar veya diş tellerine zarar verebilecek sert gıdalar mümkün olduğunca az tüketilmelidir.
    • Diş tellerine zarar verebilecek asitli gıdalar ve içecekler sınırlandırılmalıdır.
    • Diş hekimi kontrolleri aksatılmamalıdır.
    • Diş tellerine dokunulmamalı, teller çekiştirilmemelidir.
    • Spor yaparken veya oyun oynarken diş telleri korunmalıdır.

Diş teli tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir. Diş hekiminiz konu hakkında çok daha kapsamlı bir bilgilendirme yapacaktır.

Bodrum Diş Teli Tedavisi Fiyatları

Bodrum diş teli tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.