Bodrum Ortodonti Tedavisi

Ortodonti tedavisi Bodrum, diş düzensizliklerini ve çene kemiği ile ilgili problemleri ortadan kaldırmak amacıyla yapılan özel diş hekimliği uygulamasıdır. Bu uygulama kapsamında pek çok tedavi yöntemine başvurmak mümkündür. Dişler ağız içerisinde yer alan en önemli yapılardandır. Sağlıklı bir yapıya ve ideal bir düzene sahip olmaları durumunda birey konuşma ve yemek yeme gibi aktiviteleri ideal bir şekilde gerçekleştirebilir.

Aynı zamanda güzel bir gülüşe sahip olabilir. Ancak dişlerin düzenlerinde ve konumlarında meydana gelen sorunlar, bahsi geçen aktivitelerle alakalı olumsuzluklara yol açabilir. Hatta bireyler diş düzenlerindeki sorunlar sebebiyle gülüşlerini saklamak zorundalarmış gibi hissedebilir, özgüven sorunları yaşayabilirler. Ortodonti tedavileri tüm bu sorunları ortadan kaldırmak, bireyin diş düzenini yeniden kurmak amacıyla yapılır. Bu tedaviler sayesinde çene kemikleri ve çene kemiklerinin konumuyla ilgili problemlere de müdahale etmek mümkündür. Yazımızın devamında ‘’Ortodonti tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Ortodonti tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’En sık kullanılan ortodonti tedavileri hangileridir?’’ ve ‘’Ortodonti tedavisi kaç yaşında yapılmalıdır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum ortodonti tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Ortodonti Nedir?

Ortodonti, diş düzeni ve çene yapısıyla ilgili bozuklukları belirlemek ve bunları ortadan kaldırmak için çalışmalar yapan diş hekimliği dalıdır. Gelişimsel ve genetik etmenler, dişlerin düzeniyle ilgili sorunlara yol açabilir. Aynı şekilde çene kemiğinin yapısı, konumu ve çene kemiklerinin birbirleriyle ilişkisiyle ilgili sorunlar da diş çapraşıklığına eşlik edebilir. Tüm bu sorunlar genel olarak ortodontik rahatsızlıklar olarak bilinirler. Dişlerin hem işlevleri hem de estetik bütünlükleri açısından çeşitli olumsuzluklara sebep olabilirler. Ortodonti alanında uzmanlaşmış olan diş hekimleri hem bahsi geçen ortodontik problemleri hem de bu problemler sebebiyle ortaya çıkan olumsuzlukları ortadan kaldırabilirler.

Ortodonti Tedavisi Nedir?

Ortodonti tedavisi, diş düzeni, dişlerin yapısı, çene kemikleri ve çenenin işleviyle ilgili problemleri ortadan kaldırmak için yapılan, özel diş hekimliği uygulamasıdır. Bu uygulama kapsamında pek çok tedaviye başvurmak mümkündür. Bu tedavilerden en sık kullanılanı diş teli tedavisidir. Ancak şeffaf plak tedavisi ve ağız dışı aparey uygulamaları da sıkça tercih edilmektedir. Aynı şekilde ihtiyaç duyulduğunda çeşitli cerrahi operasyonlara da başvurmak mümkündür.

Ortodonti Tedavisi Neden Yapılır?

Ortodonti tedavileri şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Diş çapraşıklıklarını gidermek.
    • Diş düzeniyle alakalı sorunları ortadan kaldırmak.
    • Dişlerin çene ile sağlıklı bir ilişki kurmasını sağlamak.
    • Diş düzenini yeniden kurmak.
    • Çene kemiklerinin birbirleriyle olan ilişkisini iyileştirmek, çene kapanış sorunlarını gidermek.
    • Bireyin düzenli dişlere ve güzel bir gülümsemeye sahip olmasını sağlamak.

Ortodonti tedavileri bahsi geçen amaçlar doğrultusunda yapılabilmektedir.

Ortodonti Uygulamaları Nelerdir?

Ortodonti uygulamaları arasında en sık tercih edilenleri şunlardır:

• Diş teli tedavisi.
    • Seramik diş teli tedavisi.
    • Porselen diş teli tedavisi, şeffaf diş teli tedavisi.
    • Lingual ortodonti tedavisi veya görünmez diş teli tedavisi.
    • Şeffaf plak tedavisi veya invisalign tedavisi.
    • Ağız dışı apareyler.
    • Ortognatik cerrahi.

Ortodonti uygulamaları bu şekilde sıralanabilir. Bu uygulamalar hakkında detaylı bilgi almak için internet sitemizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Ortodonti Tedavisi Kaç Yaşında Başlar?

Ortodonti tedavisi genellikle 11 ila 12 yaşlarında başlar. 11 yaşından daha küçük olan çocuklara bazı ortodonti tedavileri uygulanmaz. Diş hekimi tedavi öncesinde bireyin ağız ve diş yapısını inceleyecek, tedaviye uygunluğunu değerlendirecektir.

Kaç Yaşına Kadar Ortodonti Tedavisi Yapılabilir?

Ortodonti tedavileri için herhangi bir üst yaş sınırı yoktur. Diş düzeni ve çenesi ile ilgili herhangi bir probleme sahip olan bireyler istedikleri zaman bir diş hekimi ile görüşebilirler. Böylece eğer tedaviye uygunlarsa ortodonti tedavisi yaptırabilirler.

Ortodonti Tedavisi Ağrılı Mı?

Ortodonti tedavilerinin hiçbirinde hasta ağrı ve rahatsızlık hissi duymaz. Bazı ortodonti tedavilerinde ağrıya yol açabilecek herhangi bir işleme başvurulmamaktadır. Eğer bir işlem sırasında ağrı meydana gelebileceği düşünülüyorsa diş hekimi çeşitli anestezi uygulamalarına başvurmaktadır. Böylece tedaviler sırasında hastaların ağrı hissi duyması tamamen engellenmektedir.

Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Ortodonti tedavisi, tedavinin detaylarına göre 5 dakika ile 1 saat kadar sürebilmektedir. Diş çekimi gibi uygulamalar birkaç dakika içerisinde, diş teli gibi uygulamalar ise genelde 30 dakika içerisinde tamamlanmaktadır. Cerrahi işlemler ise operasyonun detaylarına göre 30 ila 60 dakika kadar sürebilmektedir. Diş hekiminiz, yapılacak olan tedavinin tahmini süresi hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Ortodonti Tedavisi Nasıl Olur?

Ortodonti tedavisi, diş yapısının, çene kemiklerinin ve genel olarak ağız yapısının değerlendirilmesi ile başlar. Bu değerlendirme sırasında hastanın şikayetleri ve tedaviden beklentileri de dinlenir. Daha sonra ise belirlenen problemleri ortadan kaldırmak için yapılabilecek tedavi seçenekleri hasta ile paylaşılır. Bu tedavi seçenekleri arasında diş teli tedavileri, şeffaf plaklar, ağız dışı apareyler ve cerrahi işlemler yer alabilmektedir. Diş hekimi hastasını, mümkün olan en avantajlı ve uygun tedaviyi seçebilmesi için yönlendirecektir.

Bodrum Ortodonti Tedavisi Fiyatları

Bodrum ortodonti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.