Bodrum Çene Eklemi Tedavisi

Çene eklemi tedavisi Bodrum, çene eklemini ve dolayısıyla çenenin çalışma şeklini etkileyen rahatsızlıkları tespit etmek ve ortadan kaldırmak için yapılan diş hekimliği tedavisidir. Çene eklemi, gün içerisinde en sık kullandığımız eklemlerden biridir. Konuşurken, yemek yerken, esnerken ve daha pek çok aktivite sırasında çene eklemimizi kullanırız.

Eğer çene ekleminde bir sorun veya rahatsızlık meydana gelirse tüm bu aktiviteler zorlu, ağrılı ve hatta bazı durumlarda imkansız hale gelebilir. Bazı bireylerde çene eklemi rahatsızlıkları yalnızca çeneyi etkilemekle kalmaz. Bu rahatsızlıklara bağlı olarak dişlerde aşınma ya da baş ve boyun bölgesinde ağrı gibi ikincil rahatsızlıklar da görülebilir. Bu yüzden çene eklemiyle ilgili rahatsızlıkları ihmal etmemek gerekir. Çene eklemi tedavisi sayesinde bu rahatsızlıkları tespit etmek ve bireyin sağlıklı bir çene eklemine sahip olmasını sağlamak mümkündür. Yazımızın devamında ‘’Çene eklemi tedavisi nasıl yapılır?’, ‘’Çene eklemi tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Çene eklemi tedavisi ağrılı mıdır?’’ ve ‘’Çene eklemi rahatsızlıkları nedir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum çene eklemi tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Çene Eklemi Hastalıkları Nedir?

Çene eklemi hastalıkları, çene kemiklerinin sağlıklı bir şekilde hareket etmesini engelleyen ve çenenin işleviyle ilgili sorunlara yol açabilen rahatsızlıklardır. Bu rahatsızlıklar sebebiyle çene çevresinde yoğun bir ağrı hissi duyulabilir. Bu ağrılar baş ve boyun bölgesine de yansıyabilir. Çene eklemi rahatsızlıklarının bir diğer olumsuz etkisi ise dişler üzerinde görülür. Diş gıcırdatmaya bağlı olarak bireyin uyku kalitesi bozulabilir. Hatta devam eden diş gıcırdatma sorunu, dişlerin zaman içerisinde aşınmasına yol açarak diş hassasiyetine sebebiyet verebilir.

Çene Eklemi Tedavisi Nedir?

Çene eklemi tedavisi, çene eklemi ile ilgili rahatsızlıkları tedavi etmek ve çenenin işlevselliğini korumak amacıyla yapılan tedavilerdir. Alt çene ile üst çenenin uyum içerisinde çalışabilmesinin tek yolu, çene ekleminin sağlıklı bir şekilde görevini yerine getirmesidir. Bu yüzden çene eklemi ile alakalı hastalıklar bireyin çiğneme ve konuşma gibi son derece önemli aktiviteler sırasında zorlanmasına yol açabilir. Çene eklemi tedavisi hem zarar görmüş çene eklemini iyileştirmek hem de bahsi geçen zorlukları ortadan kaldırmak için yapılır.

Çene Eklemi Tedavisi Neden Yapılır?

Çene eklemi tedavisi şu gibi amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilebilir:

• Çene ekleme yeniden işlevsellik kazandırmak.
    • Çene kemiklerinin uyum içerisinde çalışmasını sağlamak.
    • Diş gıcırdatması gibi problemleri gidermek ve diş aşınmasını önlemek.
    • Çene eklemi rahatsızlıkları sebebiyle deneyimlenen çene, baş ve boyun ağrılarını ortadan kaldırmak.
    • Hastanın hayat kalitesini arttırmak.

Çene eklemi tedavisi bahsi geçen nedenlerden yapılabilmektedir.

Çene Eklemi Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

Çene eklemi ile ilgili rahatsızlıklar, nadir de olsa erken yaşlarda görülebilir. Bu yüzden çene eklemi tedavisi için herhangi bir yaş sınırlandırması yoktur. Diş hekiminin uygun gördüğü her hastaya çene eklemi tedavisi uygulanabilmektedir.

Çene Eklemi Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Çene eklemi tedavisi kapsamında pek çok uygulamaya başvurulabilir. Mesela artroskopik çene eklemi tedavisi yaklaşık yarım saat kadar sürmektedir. Botoks tedavileri ise genelde 15 ila 20 dakika içerisinde tamamlanmaktadır. İlaç tedavileri ise rahatsızlığın ve ilaçların türüne göre doktorun önerdiği süre boyunca devam etmektedir.

Çene Eklemi Tedavisi Ağrılı Mıdır?

Çene eklemi tedavileri sırasında ağrı hissetmek mümkün değildir. Bu tedavilerden bazıları ağrısız bir şekilde gerçekleşir. Bazılarında ise ağrı hissini önlemek adına özel anestezi uygulamalarına başvurulur. Böylece hasta herhangi bir ağrı veya rahatsızlık hissi duymadan tedaviler tamamlanmış olur.

Çene Eklemi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çene eklemi tedavisi, daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi pek çok farklı yöntemle yapılabilmektedir. Bu yöntemler arasında en sık tercih edilenleri medikal tedavilerdir. Medikal tedaviler sırasında, çene ve çevresindeki ağrıları gidermek için ağrı kesicilere ve enfeksiyonları sonlandırmak için antibiyotik ilaçlara başvurulabilir. Aynı şekilde diş gıcırdatma sorunu için, geceleri kullanılan ağız splintleri de önerilebilir. Bazı bireylerde ise çene kaslarının aşırı miktarda çalışmasını önlemek ve kas aktivitesini kontrollü olarak azaltmak için botoks enjeksiyonlarına başvurulur. Bu tedavi hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan Masseter Botoks isimli yazıyı inceleyebilirsiniz.

Çene eklemi tedavilerinde başvurulan bir diğer uygulama ise artroskopik çene cerrahisidir. Bu operasyon sayesinde çene eklemindeki problemler, kapalı cerrahi teknikler yardımıyla ortadan kaldırılmaktadır.

Bodrum Çene Eklemi Tedavisi Fiyatları

Çene eklemi tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.