Diş Eti Tedavisi Bodrum

Diş eti tedavisi Bodrum, diş eti çekilmesi, diş eti enfeksiyonları ve diş etlerinde şekil bozuklukları gibi diş eti hastalıklarını tedavi etmek amacıyla gerçekleştirilen uygulamadır. Diş etleri, ağız içerisinde yer alan en önemli dokulardandır. Sahip oldukları özel yapı sayesinde dişleri desteklerler ve diş kemiklerini örterler.

Böylece besinlerin öğütülmesine ve dindirilmesine dolaylı yoldan yardımcı olmuş olurlar. Diş etleri, bazı bireylerde tekrar eden enfeksiyonlar, fiziksel travmalar veya genetik etmenler sebebiyle hasar görebilir, değişime uğrayabilirler. Bu da dişler ve diş etleriyle ilgili hem estetik hem de işlevsel bazı sorunlara yol açar. Diş eti tedavisi hem diş etlerindeki sorunları gidermek hem de bu sorunlar sebebiyle ortaya çıkan ikincil rahatsızlıkları ortadan kaldırmak amacıyla gerçekleştirilir. Yazımızın devamında ‘’Diş eti tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Diş eti çekilmesinin nedenleri nelerdir?’’, ‘’Diş eti tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’Diş eti tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum diş eti tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Diş Eti Tedavisi Nedir?

Diş eti tedavisi, diş eti rahatsızlıklarını tedavi etmek; dişlerin ve gülüşün yapısını etkileyen olumsuzlukları ortadan kaldırmak için gerçekleştirilen tedavi uygulamalarıdır. Diş eti çekilmesi, diş eti kanaması ve diş eti enfeksiyonları; diş etlerinin görünümünü ve sağlığını olumsuz etkileyebilir. Bunlara bağlı olarak dişler güçsüzleşebilir ve hatta diş kaybı gibi son derece ciddi sorunlar meydana gelebilir. Diş eti tedavisi kapsamında yapılan uygulamalar sayesinde hem bu riskli durumlar önlenebilir hem de diş etlerinin yeniden sağlıklı bir yapıya kavuşması sağlanabilir.

Diş Eti Tedavisi Neden Yapılır?

Diş eti tedavisi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Tekrar eden diş eti enfeksiyonlarını tedavi etmek.
    • Diş etlerinde meydana gelen çekilmeyi ve şekil bozukluklarını gidermek.
    • Tekrar eden diş eti kanamalarının nedenini belirlemek ve tedavi çalışmaları yürütmek.
    • Diş kaybı gibi ciddi sorunları önlemeye yönelik tedavi çalışmaları yürütmek.
    • Diş etlerini estetik ölçütler çerçevesinde yeniden düzenlemek.

Diş eti tedavisi bahsi geçen nedenlerden yapılabilmektedir.

Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş eti kanaması nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

• Diş eti iltihabı.
    • Diş etlerinin sert kıllı fırçalar ile fırçalanması.
    • Ağza fiziksel bir darbe almak.
    • Yanlış diş ipi kullanımı.
    • Düzenli olarak kullanılan bazı ilaçlar.
    • Zararlı ağız alışkanlıkları.

Diş eti kanaması bahsi geçen nedenlerden meydana gelebilmektedir.

Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

Diş eti çekilmesi nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Diş eti enfeksiyonları.
    • Ağız ve diş bakımına özen gösterilmemesi.
    • Dişlerin yanlış bir şekilde fırçalanması veya yanlış diş ipi kullanımı.
    • Genetik faktörler.
    • Sigara ve tütün ürünlerinin kullanımı.
    • Hormon değişimleri.

Diş eti çekilmesinin nedenleri bu şekilde sıralanabilmektedir.

Diş Etlerinde Ağrı Neden Olur?

Diş etlerinde ağrı nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Diş eti hastalıkları.
    • Diş etlerinin sert bir şekilde fırçalanması.
    • Sigara kullanımı.
    • Ağız ülseri.
    • Aşırı sıcak bir besinin tüketilmesi.
    • Diş apsesi.
    • Ağız veya çeneye gerektiği gibi yerleştirilmeyen apareyler.

Diş eti ağrısı nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Diş Eti Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

Diş etleri hem çocukların hem de yetişkinlerin ağız sağlığı için çok önemlidir. Bu yüzden yaş veya cinsiyet fark etmeksizin, ihtiyaç duyan herkese diş eti tedavisi yapılabilmektedir. Ancak bu tedavi yalnızca estetik amaçlar doğrultusunda gerçekleşecekse genellikle 18 yaşını doldurmuş olan hastalara yapılmaktadır.

Diş Eti Estetiği Nedir?

Diş eti estetiği, diş etlerinin çekici bir gülümseme meydana getirmek amacıyla yeniden düzenlenmesi için gerçekleşen uygulamadır. Bu uygulama sayesinde diş etlerinde meydana gelen çekilmeler ve şekil bozuklukları giderilebilir. Dişler ile diş etleri arasında estetik bir bütünlük kurulabilir. Böylece birey ışıltılı ve güzel bir gülümsemeye sahip olur.

Diş Eti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Diş eti tedavisi, yapılacak olan tedavinin detaylarına göre farklı sürelerde tamamlanmaktadır. Eğer diş etlerinde bir enfeksiyon söz konusu ise diş hekimi tarafından reçete edilen ilaçlar, hekimin önerdiği süre boyunca düzenli olarak kullanılmalıdır.

Diş Eti Tedavisi Nasıl Olur?

Diş eti tedavisi, tamamen hastanın diş etlerindeki problemlere özel olarak gerçekleşmektedir. Diş hekimi, tedavi öncesinde hastanın dişlerini ve diş etlerini muayene eder. Bu muayene sırasında hastanın şikayetleri de dinlenir. En nihayetinde ise diş etleriyle ilgili rahatsızlık ve bu rahatsızlığın nedenleri belirlenir. Daha sonra ise bu rahatsızlığı gidermeye yönelik tıbbi uygulamalara başvurulur. Bu uygulamalar küçük cerrahi işlemler içerebileceği gibi yalnızca medikal yollarla yani ilaçlı tedavilerle de gerçekleşebilmektedir.

Bodrum Diş Eti Tedavisi Fiyatları

Bodrum diş eti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.