Çocuklarda Ortodontik Tedavi

Çocuklarda ortodontik tedavi Bodrum, çocuklarda görülen diş çapraşıklığı, ayrık diş ve diş düzensizliği gibi problemleri giderebilmek için yapılan uygulamalardır. Çocuklarda süt dişlerinin yerini belli bir yaştan sonra daimi dişler almaya başlar. Daimi dişlerin diziliminde ve yapılarında, genetik veya gelişimsel sebeplerden bazı bozukluklar görülebilir.

Mesela dişler çapraşık bir yapıya sahip olabilir, dişler arasında boşluklar bulunabilir veya çene darlığı gibi sebeplerden dişler üst üste binmiş olabilir. Bahsi geçen ortodontik problemler dişlerin hem işlevsellikleri hem de estetik bütünlükleri açısından olumsuzluklara yol açarlar. Bu yüzden özel diş hekimliği uygulamaları ile erken yaşlarda ortadan kaldırılmaları gerekir. Böylece birey hem çocukluk yaşamının devamında hem de yetişkinlik hayatında düzenli dişlere ve güzel bir gülüşe sahip olabilir. Bahsi geçen problemleri ortadan kaldırmak için ortodonti tedavilerine başvurulmaktadır. Yazımızın devamında ‘’Çocuklarda en sık kullanılan ortodonti tedavileri hangileridir?’’, ‘’Çocuklara kaç yaşından itibaren ortodonti tedavisi yapılabilir?’’, ‘’Ortodonti tedavileri ne kadar sürer?’’ ve ‘’Ortodonti tedavileri sırasında ağrı hissedilir mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum çocuklarda ortodontik tedavi uygulamaları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Çocuklarda Ortodontik Tedavi Nedir?

Çocuklarda ortodontik tedavi, diş düzeni, çene yapısı ve çene kemiğinin konumu ile ilgili problemleri ortadan kaldırmak amacıyla yapılan diş hekimliği uygulamasıdır. Dişler, çocuklarla birlikte gelişirler ve çocukların gelişimi için son derece önemlidirler. Bu yüzden yapıları, düzenleri ve sağlıklarıyla ilgili problemler kesinlikle ihmal edilmemelidir. Bahsi geçen problemleri düzeltmek amacıyla yapılan pek çok tedavi uygulaması vardır. Bu uygulamalar arasında seramik diş teli tedavisi ve şeffaf diş teli tedavisi gibi diş teli tedavileri yer alır. Aynı şekilde lingual ortodonti (görünmez diş teli) ve şeffaf plak tedavisi (invisalign tedavisi) gibi uygulamalar da sıklıkla tercih edilir. Çene kemiğinin yapısındaki ve konumundaki problemleri gidermek amacıyla farklı apareyler de kullanılabilmektedir.

Çocuklara Ortodonti Tedavisi Neden Yapılır?

Çocuklarda ortodonti tedavisi şu gibi amaçlarla yapılır:

• Dişlerdeki çapraşıklığı ve düzen bozukluğunu gidermek.
    • Dişlerin çene üzerine ideal bir şekilde dizilmesini sağlamak.
    • Çene kemiğinin yapısı ve konumuyla ilgili sorunları ortadan kaldırmak.
    • Bireyin güzel bir gülüşe sahip olmasını sağlamak.
    • Dişlerin sağlıklı ve işlevsel bir yapıya sahip olmasını sağlamak.
    • Çenenin kapanış sorunlarını ortadan kaldırmak.

Çocuklarda ortodonti tedavisi bahsi geçen amaçlar doğrultusunda yapılabilmektedir.

Çocuklarda Ortodontik Tedaviler Kaç Yaşında Başlar?

Çocuklarda ortodontik tedavi 10 yaşından sonra başlar. Bu yaşlarda çocukların tüm ana dişleri çıkmıştır. Diş hekimi, tedavi öncesinde çocuğun diş ve ağız yapısını detaylı olarak inceleyecek ve çocuğun tedaviye uygunluğunu gözden geçirecektir. Genel olarak bahsetmek gerekirse çocuklarda ortodontik tedaviler için en uygun yaşlar 11 ila 12’dir.

Çocuklara En Sık Hangi Ortodonti Uygulamaları Yapılır?

Çocuklarda sıkça kullanılan ortodontik tedaviler arasında şunlar yer alır:

• Klasik diş teli tedavisi, metal diş telleri.
    • Seramik diş teli tedavisi.
    • Porselen veya görünmez diş teli tedavisi.
    • Lingual ortodonti tedavisi.
    • Şeffaf plak tedavisi, invisalign tedavisi.
    • Ağız dışı apareyler.
    • Diş çekimi tedavisi.

Çocuklar için kullanılan ortodontik tedavilerin bazıları bunlardır.

Çocuklarda Ortodonti Tedavisi Ağrılı Mıdır?

Çocuklarda ortodonti tedavisi son derece ağrısız bir şekilde tamamlanır. Uygulamalar sırasında genelde ağrıya yol açacak bir işlem yapılmaz. Ancak böyle bir işlem yapılacaksa mutlaka öncesinde hedef bölgeye anestezi uygulaması yapılır. Böylece işlemler sırasında ağrı ve rahatsızlık hissi duyulması tamamen engellenir.

Çocuklarda Ortodontik Tedaviler Ne Kadar Devam Eder?

Ortodonti tedavileri kapsamında verilen apareyler genellikle 1 ila 3 yıl boyunca kullanılmaktadır. Ancak bu apareylerin kullanım süresi veya ortodonti tedavisinin devam etme süresi kişinin sahip olduğu ortodontik probleme göre büyük oranda değişmektedir. Diş hekiminiz, size uygulanacak olan ortodonti tedavisinin ne kadar süreci hakkında kapsamlı bir bilgilendirme yapacaktır.

Çocuklarda Ortodontik Tedaviler Ne Kadar Sürer?

Ortodonti tedavilerinin süresi, tedaviler sırasında kullanılan uygulamaya ve bu uygulamanın detaylarına göre değişebilir. Diş teli tedavisi gibi uygulamalar çoğu zaman yarım saat içerisinde tamamlanır. Diş çekimi gibi uygulamalar ise birkaç dakika içerisinde tamamlanmış olur.

Çocuklarda Ortodontik Tedaviler Nasıl Olur?

Çocuklarda ortodontik tedaviler, diş hekimi tarafından özen ve dikkatle, ağrısız bir şekilde gerçekleştirilir. Bu tedaviler öncesinde hastanın ağız, diş ve çene yapısı değerlendirilir. Değerlendirmeler sonucu elde edilen veriler not alınır. Daha sonra ise çocuk ve ebeveynler ile tedavi seçenekleri paylaşılır. Bu süreçte diş hekimi kendi önerdiği tedaviden de bahsedebilir. Böylece çocuğa en uygun tedavi uygulaması seçilir. Bu tedavilerin hiçbirinde ağrı ve rahatsızlık hissi duyulmaz. Ortodonti tedavileri hakkında detaylı bilgi almak için internet sitemizde yer alan Diş Teli Tedavisi, Seramik Diş Teli Tedavisi ve Invisalign Bodrum gibi yazıları inceleyebilirsiniz.

Çocuklarda Ortodontik Tedavi Fiyatları

Bodrum çocuklarda ortodontik tedavi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.