Bodrum Şeffaf Plak Tedavisi

Şeffaf plak tedavisi Bodrum, diş telleri gibi sabit apareylere gerek kalmadan dişlerdeki düzen sorunlarını ortadan kaldırmak için yapılan ortodonti tedavisidir. Bu tedavi halk arasında telsiz ortodonti tedavisi veya invisalign tedavisi olarak da bilinmektedir. Diş telleri, ortodonti tedavileri sırasında hala sıkça kullanılmaktadırlar.

Bununla birlikte pek çok hasta, diş tellerinin pratik bir kullanım sunmamasından ve tedavi boyunca oluşturdukları görüntüden rahatsızdır. Bu yüzden çok daha modern, estetik ve işlevsel uygulamalara başvurmaktadırlar. Bu uygulamaların başında da şeffaf plak tedavisi gelmektedir. Şeffaf plak tedavisi kapsamında hastanın dişlerini, ideal konumlarına yönlendiren özel plaklar üretilmektedir. Şeffaf yapıya sahip olan bu plakların dışarıdan fark edilmeleri oldukça zordur. Üstelik hasta tarafından çıkarılıp takılabilmektedirler. Şeffaf plaklar genelde estetik kaygıları olan bireyler tarafından tercih edilirler. Özellikle de erişkinlik döneminde ortodonti tedavisi yaptırmayı planlayan bireyler şeffaf plaklara büyük bir ilgi göstermektedir. Yazımızın devamında ‘’İnvisalign tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Şeffaf plak tedavisinin avantajları nelerdir?’’, ‘’Şeffaf plak tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Şeffaf plak kaç ay kullanılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum şeffaf plak tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Şeffaf Plak Nedir? Invisalign Nedir?

Şeffaf plak, diş çapraşıklıklarını ve benzer ortodontik problemleri tedavi etmek için kullanılan, alternatifi olan diş tellerine kıyasla çok daha estetik bir görünüm sunan apareydir. Bu aparey hastanın kendisi tarafından çıkarılıp takılabilmesi, ağızdayken fark edilmemesi ve alternatif uygulamalara kıyasla daha konforlu olması sebebiyle son derece avantajlıdır. Şeffaf plaklar invisalign olarak da bilinirler.

Şeffaf Plak Tedavisi Nedir?

Şeffaf plak tedavisi, ortodontik bozuklukların, ağızdayken fark edilmeyen ve gerektiğinde çıkarılıp takılabilen apareylerle ortadan kaldırılması için yapılan ortodonti tedavisidir. Bu tedavi sayesinde ayrık ve düzensiz olan dişlerin, çene kemiği üzerinde ideal bir şekilde dizilmesini sağlamak mümkün olmaktadır. Üstelik bu tedavi sırasında diş telleri sebebiyle yaşanan zorluklarla da karşılaşılmamaktadır.

Şeffaf Plak Tedavisi Neden Yapılır?

Şeffaf plak tedavisi şu gibi amaçlar doğrultusunda yapılabilir:

• Ortodontik bozuklukları konforlu ve estetik bir şekilde düzeltmek.
    • Diş düzenini yeniden kurmak.
    • Dişlerdeki çapraşıklıkları, yamuklukları gidermek. Birbirleri üstüne binen veya ayrık olan dişleri ideal konumlarına doğru yönlendirmek.
    • Bireyin ideal bir diş düzenine ve güzel bir gülümsemeye sahip olmasını sağlamak.

Şeffaf plak tedavisi bahsi geçen nedenlerden yapılabilmektedir.

Şeffaf Plak Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

10 yaşından daha büyük olan bireylere, eğer sahip oldukları ortodontik bozuklukluk şeffaf plaklar ile düzeltilebilecek seviyede ise şeffaf plak tedavisi yapılabilir. Şeffaf plak tedavisi için üst yaş sınırı yoktur. Yani bu tedaviyi çocuklara yapılabildiği gibi yetişkin bireylere de yapılabilmektedir.

Şeffaf Plak Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Şeffaf plak tedavisinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Şeffaf plakların fark edilmesi oldukça güçtür. Dişlere iyi bir şekilde uyum sağlarlar ve şeffaf yapıları sebebiyle fark edilmezler.
    • Şeffaf plaklar gerektiğinde yemek yerken veya dişleri fırçalarken hastanın kendisi tarafından çıkarılabilir. Daha sonra aynı şekilde yeniden takılabilir.
    • Şeffaf plaklar tamamen hastanın sahip olduğu ortodontik bozukluğa göre özel olarak üretilirler.
    • Şeffaf plak tedavisinin hiçbir aşamasında ağrı ve rahatsızlık verici bir işleme başvurulmaz.

Şeffaf plakların avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Şeffaf Plaklar Ne Kadar Kullanılır?

Şeffaf plaklar, bireyin sahip olduğu ortodontik bozukluğa ve bireyin yaşı gibi faktörlere göre 3 ila 5 ay kadar kullanılabilir. Şeffaf plaklar bahsi geçen süre boyunca günde en az 22 saat boyunca ağızda kalmalıdır. Yani şeffaf plakların kullanımı kesinlikle aksatılmamalıdır. Aksi takdirde tedavi planlandığı gibi ilerlemeyebilir ve şeffaf plakların daha uzun süre kullanılması gerekebilir.

Şeffaf Plak Tedavisi Nasıl Olur?

Şeffaf plak tedavisini iki aşamalı bir uygulama olarak düşünebiliriz. Tedavinin ilk aşamasında detaylı bir ağız ve diş muayenesi gerçekleştirilir. Hastanın tedaviye uygunluğu değerlendirilir. Daha sonra ise ağız ve diş üzerinde çeşitli ölçüm çalışmaları gerçekleştirilir. Ölçümler sonucu elde edilen veriler, şeffaf plakları üretecek olan laboratuvara gönderilir. Böylece tedavinin ilk aşaması son bulur. Şeffaf plaklar yaklaşık 1 hafta içerisinde üretilir ve kullanıma hazır hale gelirler. Diş hekimi, tedavinin ikinci aşamasında şeffaf plakları hastaya sunar. Plakların kullanımı hakkında hastasını detaylı olarak bilgilendirir. Böylece tedavi tamamlanmış olur.

Bodrum Şeffaf Plak Tedavisi Fiyatları

Bodrum şeffaf plak tedavisi fiyatları ve invisalign fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.