Diş Dolgusu Bodrum

Diş dolgusu Bodrum, madde kaybına uğramış ve zarar görmüş olan dişlerin hem estetik hem de işlevsel açıdan daha sağlıklı bir yapıya kavuşabilmesi amacıyla yapılan diş tedavisidir. Dişlerimizi gün içerisinde son derece aktif bir şekilde kullanırız. Gerek bu sürekli kullanım gerekse de ağız ve diş bakımının aksatılması gibi durumlar zaman içerisinde dişlerde bazı sorunlar görülmesine yol açabilir.

Bu sorunlar arasında en sık rastlanılanı elbette diş çürükleridir. Bununla birlikte fiziksel travmalar sonucu dişlerde çatlaklar, kırılmalar ve farklı derecelerde hasarlar görülmesi de mümkündür. Bahsi geçen tüm bu problemler, diş dolgusu veya dolgu tedavisi olarak bilinen uygulama ile ortadan kaldırılabilmektedir. Dolgu tedavisi sayesinde dişlerin hem estetik hem de işlevsel açıdan çok daha sağlıklı bir yapıya kavuşması mümkündür. Üstelik günümüzde, estetik diş dolgusu sayesinde dişlerin doğal görünümüne çok daha uygun dolgu uygulamaları yapılabilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Diş dolgusu neden yapılır?’’, ‘’Estetik diş dolgusu nasıl yapılır?’’, ‘’Estetik diş dolgusu ne kadar sürer?’’ ve ‘’Diş dolgusu çeşitleri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum diş dolgusu hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Diş Dolgusu Nedir?

Diş dolgusu, çürüyen veya fiziksel hasarlar sonucu zarar görmüş olan dişlerin onarılabilmesi ve dişe yeniden işlev kazandırılabilmesi amacıyla yapılan diş hekimliği uygulamasıdır. Bu uygulama dolgu tedavisi olarak da bilinmektedir. Çürükler veya fiziksel darbalar dişlerde madde kaybı meydana gelmesine, dişlerin çatlamasına ve kırılmasına yol açabilir. Diş dolgusu sayesinde, eğer dişlerde çürük varsa öncelikle bu çürükler temizlenir. Daha sonra ise dişlerdeki hasarlar özenle giderilir.

Estetik Diş Dolgusu Nedir?

Estetik diş dolgusu, dişlerdeki fiziksel hasarların estetik ölçütlere dikkat edilerek giderilmesi ve dişlerin restore edilmesi amacıyla yapılan dolgu uygulamasıdır. Bu uygulama sırasında, diş yapısı ve diş rengi ile uyumlu özel dolgu maddeleri kullanılmaktadır.

Diş Dolgusu Neden Yapılır?

Diş dolgusu şu amaçlar doğrultusunda yapılabilir:

• Dişlerdeki çatlakları ve kırıkları gidermek.
    • Dişlerdeki çürükleri temizlemek.
    • Dişleri restore etmek.
    • Dişlere yeniden işlev kazandırmak.
    • Dişlerin görünümünü iyileştirmek.

Diş dolgusu bahsi geçen nedenlerden yapılabilmektedir.

Diş Dolgusu Çeşitleri Nelerdir?

Diş dolgusu çeşitleri arasında şunlar yer alır:

• Estetik dolgu tedavisi kapsamında kullanılan, diş yapısı ve görünümüyle uygun kompozit dokular.
    • Estetik dolgu tedavisi kapsamında kullanılan ve dişlerin estetik ölçütler kapsamında restore edilmesine imkan sağlayan porselen dolgular.
    • Dişin işlevsel olarak onarılmasını sağlayan ancak metalik bir görünüm sunan amalgam dolgular.
    • Altın dolgular.
    • Cam dolgular.

En sık kullanılan diş dolgu çeşitleri bunlardır.

Diş Dolgusu Kimlere Yapılabilir?

Diş dolgusu tedavisi, dişlerin işlevselliğini ve estetik bütünlüğünü sağlamak amacıyla her yaştan bireye uygulanabilmektedir. Eğer dişlerde meydana gelen hasarı düzeltmenin farklı bir yolu yoksa ihtiyaç halinde herkes diş dolgusu yaptırabilir.

Diş Dolgusu Ağrılı Mı?

Dolgu tedavisi sırasında ağrı hissedilmez. Tedavi öncesinde, yapılacak olan işlemlerin türüne göre hastaya lokal anestezi uygulanır. Böylece dişler üzerinde gerçekleşen hiçbir işlem hastada ağrı ve rahatsızlık hissine yol açmaz.

Diş Dolgusu Ne Kadar Sürer?

Dolgu tedavisi her bir diş için yaklaşık yarım saat kadar sürmektedir. Eğer dolgu yapılacak olan dişlerin sayısı fazla ise doğal olarak dolgu tedavisinin süresi de daha fazla olabilmektedir. Diş hekiminiz, tedavi öncesinde size özel bir dolgu tedavisi planlaması yapacak ve tedavinin tahmini süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Diş Dolgusu Nasıl Yapılır?

Diş dolgusu tedavisi sırasında hastanın ağrı ve rahatsızlık hissi duymasını engellemek için lokal anesteziye başvurulur. Böylece tedavi son derece konforlu ve rahat bir şekilde geçer. Tedavi sırasında doktor dolgu uygulanacak olan dişi yeniden inceler. Dişte çürük bulunuyorsa çürükleri dikkatle temizler ve çürük dokuları dişten uzaklaştırır. Dişler yeterince temizlendikten sonra tedavi öncesinde dişte yer alan veya tedavi sonrasında oluşan boşluklar özel dolgu maddeleri ile kapatılır. Bu malzemenin türü, hastanın tedaviden beklentilerine göre değişiklik gösterebilir. Estetik açıdan zengin bir görünüm talep eden bireylerde daha çok kompozit veya porselen gibi maddeler tercih edilir. Böylece dişte, dolgu tedavisi sonucu metalik bir görünüm oluşması engellenmiş olur ve doğal bir diş görünümü elde edilir. Bahsetmiş olduğumuz işlem tamamlandıktan sonra uygulanan dolgu malzemesinin sertleşmesi sağlanır. Eğer dolgunun çevre dişler ve çene ile uyumunda bir sorun varsa bu sorunu gidermeye yönelik ufak düzeltmeler yapılır ve dolgu tedavisi tamamlanır.

Diş Dolgusu Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Dolgu tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer alır:

• Tedavinin ardından, ağızdaki uyuşukluk hissi geçmeden herhangi bir gıda tüketilmemelidir. Aksi takdirde diş veya dudaklar ısırılabilir ve kanama meydana gelebilir.
    • Tedaviden sonraki birkaç gün boyunca aşırı soğuk veya aşırı sıcak gıdalar tüketilmemelidir.
    • Ağız ve diş bakımı, dolgu uygulanan dişe dikkat edilecek şekilde sürdürülmelidir.
    • Rutin diş kontrolleri aksatılmamalıdır.

Dolgu tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde özetlenebilir.

Bodrum Diş Dolgusu Fiyatları

Bodrum diş dolgusu fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.