Bodrum Erişkinlerde Ortodontik Tedavi

Erişkinlerde ortodontik tedavi Bodrum, yetişkin bireylerin diş düzeniyle ilgili sahip oldukları problemleri ortadan kaldırmak ve bireyin ideal bir diş görünümüne sahip olmasını sağlamak amacıyla yapılan uygulamalardır. Dişlerde görülen çapraşıklık, dişlerin ayrık veya yamuk olması, çenenin geride veya ileride olması gibi durumlar genel olarak ortodontik problemler olarak bilinirler.

Bu problemler çocukluk çağlarında ortaya çıkabilir ve tedavi edilmedileri takdirde bireyin yetişkinlik yaşamında da estetik veya işlevsel olumsuzluklara yol açabilirler. Erişkinlerde ortodontik tedavi, yetişkinlerin sahip olduğu ortodontik sorunları ortadan kaldırmak; bireyin düzenli dişlere ve çekici bir gülümsemeye sahip olmasını sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Bu tedaviler arasında şeffaf plak tedavisi ve şeffaf diş teli tedavisi gibi tedavi uygulamaları yer almaktadır. Yazımızın devamında ‘’Erişkinlerde kullanılan ortodonti uygulamaları hangileridir?’’, ‘’Erişkinlerde diş teli tedavisi nasıl olur?’’, ‘’Erişkinlerde şeffaf plak tedavisi nasıl olur?’’ ve ‘’Ortodonti tedavileri kaç yaşına kadar yapılabilir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum erişkinlerde ortodontik tedavi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Erişkinlerde Ortodontik Tedavi Nedir?

Erişkinlerde ortodontik tedavi, diş çapraşıklıklarını gidermek ve ortodontik problemlerin ilerlemesini durdurmak amacıyla yapılan diş hekimliği uygulamasıdır. Ortodontik tedaviler, 10 yaşından itibaren her bireye uygulanabilirler. Bu tedaviler arasında en sık kullanılanları diş teli tedavileri ve şeffaf plak tedavisidir. Diş teli tedavilerinde, pek çok alternatif seçenek vardır. Klasik diş teli tedavisinde, metal braketler ve teller yardımıyla diş düzeni yeniden kurulur. Ancak bu metal braketler, görünümleri sebebiyle özellikle de yetişkinler tarafından pek sık tercih edilmezler. Diş teli tedavisi yaptırmak isteyen yetişkinler genelde şeffaf diş teli tedavisi veya seramik diş teli tedavisi gibi uygulamalara başvururlar. Bu uygulamalar sırasında dişlere yerleştirilen braketlerin ve tellerin dışarıdan fark edilmeleri son derece güçtür. Aynı şekilde yetişkinlerde, invisalign olarak da bilinen şeffaf plaklar yardımıyla dişlerdeki çapraşıklıkları gidermek ve ideal bir diş düzeni elde etmek mümkündür.

Erişkinler Ortodontik Tedavi Yaptırabilir Mi?

Erişkinler, hayatlarının istedikleri bir döneminde diş hekimine başvurabilir ve ortodonti tedavisi yaptırabilirler. Ağız ve diş gelişimini tamamlamış olan; dişleri ve diş etleri sağlıklı olan bireyler, herhangi bir yaş sınırlamasına gerek kalmaksızın ortodonti tedavisi yaptırabilirler.

Ortodonti Tedavisi Kaç Yaşına Kadar Yapılabilir?

Ortodonti tedavisi için üst yaş sınırlandırması yoktur. 10 yaşından büyük olan çocuklar ve yetişkinler, eğer uygulamalara engel teşkil edebilecek bir sağlık sorunu bulunmuyorsa istedikleri zaman ortodonti tedavisi yaptırabilirler. Yani ortodonti tedavisi yaptırmak için hiçbir zaman geç deildir.

Erişkinlerde Tercih Edilen Ortodonti Uygulamaları Hangileridir?

Ortodonti uygulamalarından bazıları, tedavi süreci boyunca özellikle de yetişkin hastalar tarafından pek hoş bulunmayan bir görünüme yol açmaktadır. Bu yüzden klasik diş teli tedavisi gibi uygulamalar genelde yetişkin hastalar tarafından tercih edilmemektedir. Estetik kaygısı olan bireyler diş teli tedavisi için genelde seramik diş teli tedavisi veya şeffaf diş teli tedavisi olarak bilinen uygulamaları tercih etmektedirler. Diş tellerinin hiç görünmemesini isteyen bireyler lingual ortodonti uygulamalarını, diş teli kullanmak istemeyen bireyler ise şeffaf plak tedavisini tercih etmektedirler. Bahsi geçen uygulamalar hakkında detaylı bilgi almak için sitemizdeki yazıları inceleyebilirsiniz.

Erişkinlerde Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Devam Eder?

Erişkinlere uygulanan ortodonti tedavilerinin süresi, bireylerin sahip olduğu ortodontik sorunlara göre değişiklik gösterebilir. Aynı şekilde bu sorunların şiddeti ve ilerleme durumu da tedavinin süresi üzerinde etkilidir. Diş hekiminiz sizinle birlikte, size en uygun tedaviyi seçecek ve bu tedavinin tahmini olarak ne kadar devam edeceği hakkında detaylı bir bilgilendirmede bulunacaktır.

Erişkinlerde Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Ortodonti tedavilerinden bazıları 20 ila 30 dakika içerisinde, tek seansta tamamlanır. Bazılarında ise diş ölçümlerinin alınması ve dişlere özel plak üretiminin gerçekleşebilmesi için ayrı bir seans; üretilen plakların hastaya sunulabilmesi içinse farklı bir seans tercih edilir. Doktorunuz, tercih edeceğiniz tedavi uygulamasına göre konu hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Erişkinlerde Ortodontik Tedavi Nasıl Olur?

Erişkinlerde ortodonti tedavisi son derece ağrısız ve hızlıdır. Bu tedaviler genellikle, dişleri ideal konumlarına yönlendirmek için tercih edilen apareyler yardımıyla yapılırlar. Mesela diş telleri, yarım saatlik bir işlemle dişlere yerleştirilir ve ortodonti tedavisi tamamlanmış olur. Bazı durumlarda ise ortodontik problemleri tedavi etmek için cerrahi işlemlere başvurulur. Bu işlemler öncesinde hastaya, uygulamanın detaylarına ve ne kadar süreceğine göre özel bir anestezi işlemi yapılır. Böylece hasta cerrahi işlemler sırasında ağrı ve rahatsızlık duymaz. Çenedeki ve dişlerdeki ortodontik problemlerin giderilmesiyle birlikte ameliyat son bulur.

Bodrum Erişkinlerde Ortodontik Tedavi Fiyatları

Bodrum erişkinlerde ortodontik tedavi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.