Kanal Tedavisi Bodrum

Kanal tedavisi Bodrum, derin diş çürüklerini tedavi etmek ve bu çürüklere bağlı meydana gelen diş hasarını gidermek amacıyla yapılan tedavi uygulamasıdır. Diş çürükleri, dişlerin sağlığını ve bütünlüklerini ciddi ölçüde tehdit edebilirler.

Özellikle de gerektiği gibi tedavi edilmediklerinde ve ihmal edildiklerinde diş köklerine kadar uzanabilir, burada yer alan sinirleri tahrip etmeye başlayabilir. Buna bağlı olarak da çok ciddi diş ağrıları deneyimlenebilir ve hatta birey yemek yemekte bile zorlandığını fark etmeye başlayabilir. Kanal tedavisi ciddi ve ilerlemiş olan diş çürüklerini tedavi etmek amacıyla kullanılan ve son derece etkili olan bir diş tedavisidir. Bu tedavi sayesinde dişlerdeki çürükleri gidermek ve dişi, estetik ölçütlere de dikkat ederek restore etmek mümkün hale gelmektedir. Böylece hem sağlıklı hem de estetik açıdan zengin dişler elde edilebilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Kanal tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Kanal tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’, ‘’Kanal tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Kanal tedavisi sonrası iyileşme süreci nasıldır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum kanal tedavisi hakkında detaylı bilgi ve randevu almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, diş köklerine kadar ulaşan diş çürüklerini ortadan kaldırmak, diş kaybını önlemek ve hastanın hayat kalitesini arttırmak amacıyla yapılan önemli bir diş hekimliği uygulamasıdır. Dişlerde meydana gelen çürükler, zamanında tedavi edilmedikleri takdirde ilerleme gösterebilir ve zamanla diş köklerine kadar ulaşabilirler. Buna bağlı olarak da diş sinirlerini barındıran diş köklerinde enfeksiyonlar ve apse oluşumları gözlemlenebilir. Hasta bu durum sebebiyle yemek yemekte zorluk çekebilir ve hatta dişini kullanmasa bile ciddi diş ağrıları deneyimleyebilir. Kanal tedavisi bahsi geçen ağrıları ortadan kaldırmak ve çürüklerden kalan diş dokularını restore etmek için yapılır.

Kanal Tedavisi Neden Yapılır?

Kanal tedavisi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• İltihaplanan diş kökünü almak.
    • Diş kökü apsesi veya diş kökü iltihabı sonucu oluşan ağrıları ortadan kaldırmak.
    • Dişlerdeki çürükleri temizlemek.
    • Çürükler temizlendikten ve iltihaplı diş kökü alındıktan sonra kalan diş dokularını onarmak.
    • İleri derecede çürüyen dişlerin işlevselliklerini ve estetik değerlerini korumak.

Kanal tedavisi bahsi geçen nedenlerden yapılabilir.

Kanal Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

Kanal tedavisi, gerek görüldüğü takdirde oldukça erken yaşlardaki hastalara bile yapılabilmektedir. 3 ila 4 yaşlarından sonra ihtiyaç duyulan her hastaya kanal tedavisi yapmak mümkündür.

Kanal Tedavisi Ağrılı Mıdır?

Kanal tedavisi sırasında ağrı ve rahatsızlık hissi duyulmaz. Bunun en önemli sebebi, tedavi öncesinde hedef bölgeye anestezi uygulaması yapılmasıdır. Aynı zamanda kanal tedavisi gerektiren durumlarda diş sinirleri öldüğü için tedavi sırasında ağrı hissedilmesi de beklenmemektedir. Yine de diş hekimi olası rahatsızlık hissini engellemek adına anestezi işlemine başvurur.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisi yaklaşık yarım saat ila bir buçuk saat içerisinde tamamlanmış olur. Ancak bazı kişilerde, hedef bölgedeki enfeksiyonu ortadan kaldırmak için tedavi iki aşamaya bölünebilir. Bu durumda tedavinin iki aşaması arasında bir hafta gibi bir süre bulunabilir. Doktorunuz, diş muayenenizi gerçekleştirdikten sonra tedavinin detayları ve süresi hakkında kapsamlı bir bilgilendirme yapacaktır.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi sırasında öncelikle hedef bölgeye lokal anestezi uygulanır. Daha sonra ise dişteki çürükler temizlenir ve dişte özel bir alet yardımıyla kanal açılarak diş köküne ulaşılır. Hasar görmüş olan diş kökü, ağrısız bir işlem sayesinde çevre dokulara zarar vermeden çıkarılır. Daha sonra ise tedavi sırasında açılmış olan kanal, yapı ve görünüm itibariyle diş ile uyumlu, özel bir madde ile kapatılır. Böylece kanal tedavisi ağrısız ve başarılı bir şekilde tamamlanmış olur.

Kanal Tedavisi Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Kanal tedavisi yaptıran bireyler işlemden sonra taburcu edilirler. Yaklaşık bir ila üç hafta boyunca tedavinin gerçekleştiği bölgede ağrı hissi duyulması mümkündür. Diş hekiminiz gerek görürse bu ağrı için ilaç reçete edecektir.

Kanal Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kanal tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer alır:

• Kanal tedavisi sonrası en az iki saat boyunca sıcak veya soğuk içecekler tüketilmemelidir.
    • Gıdalar mümkünse tedavi yapılmamış olan taraf ile çiğnenmelidir.
    • Dişleri zorlayabilecek sert gıdalar bir süre sınırlandırılmalıdır.
    • Ağız ve diş bakımı, kanal tedavisi yapılan bölgeye dikkat edilerek yapılmaya devam edilmelidir.
    • Diş hekimi tarafından reçete edilen ilaçlar özenle kullanılmalıdır.
    • Rutin diş hekimi muayeneleri aksatılmamalıdır.

Kanal tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde özetlenebilir.

Bodrum Kanal Tedavisi Fiyatları

Bodrum kanal tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.