Zirkonyum Diş Kaplama Bodrum

Zirkonyum diş kaplama Bodrum, dişlerin hem işlevsel hem de estetik açıdan restore edilmesi için yapılan özel bir kaplama tedavisidir. İlerlemiş olan çürükler, fiziksel darbeler veya ideal bir şekilde gerçekleşmemiş olan diş tedavileri dişlerde madde kaybına yol açabilir. Dişlerde meydana gelen madde kaybı sebebiyle dişlerin görünümünde ve işlevlerinde birtakım sorunlar gözlemlenebilir.

Bu sorunları gidermek için kaplama tedavisi gibi diş hekimliği uygulamalarına başvurulur. Kaplama tedavisi veya diş kaplama uygulamasında, dişlerdeki madde kaybını gidermek ve dişleri restore etmek amacıyla farklı maddeler kullanılabilmektedir. Bu maddelerin başında da zirkonyum gelmektedir. Zirkonyum kaplamalar gerek sert ve sağlam bir yapıya sahip olmaları gerekse de beyaz ve ışıltılı bir diş görünümü sunmalarıyla son derece avantajlıdırlar. Yazımızın devamında ‘’Zirkonyum kaplama nasıl yapılır?’’, ‘’Zirkonyum kaplama ne kadar sürer?’’, ‘’Zirkonyum kaplamanın avantajları nelerdir?’’ ve ‘’Zirkonyum kaplamalara ne zaman alışılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum zirkonyum kaplama hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Zirkonyum Diş Kaplama Nedir?

Zirkonyum diş kaplama, madde kaybına uğramış ve hasar görmüş olan dişlerin restore edilmeleri, korunmaları ve estetik bir görünüme kavuşmaları için yapılan özel bir tedavidir. Bu tedavi estetik diş hekimliği kapsamında gerçekleşmektedir. Yani zirkonyum diş kaplama tedavisi sayesinde göz alıcı ve sağlıklı dişlere; bununla birlikte ise çekici bir gülümsemeye sahip olmak mümkündür. Zirkonyum diş kaplama uygulamasını diğer kaplama uygulamalarından ayıran bazı önemli noktalar vardır. Bu tedavide kullanılan zirkonyum dioksit isimli madde, kaplama tedavilerinde kullanılan diğer maddelere kıyasla çok daha estetik bir diş görünümü sunmaktadır. Ayrıca estetik açıdan benzer seviyelerde başarı sağlayan maddelere kıyasla daha da sağlamdır. Bu yüzden zirkonyum kaplama tedavisi günümüzde, özellikle de estetik kaygıları olan hastalar tarafından sıkça tercih edilmektedir.

Zirkonyum Diş Kaplama Neden Yapılır?

Zirkonyum diş kaplama şu amaçlar doğrultusunda yapılabilir:

• Dişlere beyaz ve estetik bir görünüm kazandırmak. Özellikle de diş beyazlatma gibi uygulamalarla istenilen sonuç alınamamışsa zirkonyum kaplama tedavisine başvurmak mümkündür.
    • Dişleri restore etmek.
    • Diş hassasiyeti sonucu deneyimlenen sorunları gidermek.
    • Dişleri dış hasarlara ve aşınmaya karşı koruma altına almak.

Zirkonyum diş kaplama tedavisi bu gibi nedenlerden yapılabilir.

Zirkonyum Diş Kaplamanın Faydaları Nelerdir?

Zirkonyum diş kaplamanın avantajları ve faydaları şu şekilde sıralanabilir:

• Zirkonyum kaplamalar doğal diş görünümüne benzer bir görünüm oluştururlar. Meydana getirdikleri beyaz diş görünümü sayesinde birey göz alıcı bir gülümsemeye sahip olur.
    • Sıcaklık değişimlerine karşı hassas olan dişler koruma altına alınmış olur. Soğuk veya sıcak içecekler tüketirken sızlamazlar.
    • Dişler çürüklere karşı belli miktarda koruma altına alınmış olurlar.
    • Zirkonyum kaplama tedavisi ağrısız bir şekilde gerçekleşir.
    • Tedavinin tüm aşamaları hastaya özel olarak planlanır.

Zirkonyum diş kaplamanın faydaları ve avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Zirkonyum Kaplamalar Kaç Yıl Kullanılır?

Zirkonyum kaplamalar 5 ila 15 yıl kadar kullanılabilirler. Eğer tedavi sonrasında dişlerin bakımına dikkat edilir ve düzenli diş hekimi muayeneleri aksatılmazsa zirkonyum kaplamalar çok daha uzun bir süre kullanılabilmektedir.

Zirkonyum Kaplama Ağrılı Mı?

Zirkonyum kaplama uygulaması sırasında ağrı hissedilmez. Bazı durumlarda, yapılacak olan işlemlerin detaylarına göre hastaya lokal anestezi uygulanabilir. Böylece ağrı ve rahatsızlık riski tamamen ortadan kaldırılmış olur.

Zirkonyum Kaplama Alışma Süresi Ne Kadar?

Zirkonyum diş kaplama yaptıran bireyler, dişlerinin yeni haline yaklaşık 5 ila 10 gün içerisinde alışmış olurlar. Bazı bireylerde bu süre 14 güne kadar çıkabilir. Ancak bu süreden sonra ‘’ağzımda yabancı bir şey var’’ gibi tarif edilen his ortadan kalkacaktır.

Zirkonyum Kaplama Ne Kadar Sürer?

Zirkonyum kaplama tedavisi genelde 5 ila 7 gün içerisinde tamamlanmış olur. Bu sürenin fazla olmasının sebebi zirkonyum kaplamaların tamamen hastanın ağız ve diş yapısına özel olarak üretilmesidir. Dolayısıyla zirkonyum kaplamalar üretilene kadar bir süre beklenmesi gerekir.

Zirkonyum Kaplama Nasıl Yapılır?

Zirkonyum diş kaplama iki seans halinde yapılmaktadır. Bu seansların ilkinde dişler ve ağız yapısı detaylı olarak incelenir. Eğer gerek duyulmuşsa lokal anestezi altında dişlerin şekli ve yapılarıyla ilgili bazı düzenlemeler yapılır. Daha sonra ise dişlerin ve ağzın ölçüsü alınır. Alınan bu ölçüler, laboratuvar ortamında değerlendirilir ve tamamen hastanın dişlerine uygun olan zirkonyum kaplamalar üretilir. İlk seansla kaplamaların üretilmesi arasında, laboratuvarın yoğunluğuna göre 3 ila 5 günlük bir zaman aralığı olabilir. Zirkonyum kaplamalar üretildikten sonra tedavinin ikinci seansına geçilir. Bu seansta ise hazırlanmış olan zirkonyum kaplamalar, yapıları yeniden gözden geçirilmiş olan dişlere yerleştirilirler. Diş hekimi, hastadan ağzını açıp kapatmasını ister. Böylece zirkonyum kaplamaların uyumu gözden geçirilmiş olur. Eğer herhangi bir sorunla karşılaşılmazsa tedavi tamamlanır ve hasta evine döner.

Bodrum Zirkonyum Kaplama Fiyatları

Bodrum zirkonyum kaplama fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.