Şeffaf Diş Teli Tedavisi Bodrum

Şeffaf diş teli tedavisi Bodrum, ortodontik problemleri, diş yapısına uygun porselen yapılı braketler yardımıyla düzeltmeyi amaçlayan özel bir tedavi uygulamasıdır. Ortodontik problemler hem çocuklar hem de yetişkinler için son derece sakıncalıdır. Dişlerin çene kemikleri üzerindeki düzeni, ideal bir şekilde düzeltilmezse birey hem çocukluk hem de yetişkinlik yaşamında pek çok zorlukla karşılaşabilir.

Bu zorluklardan bazıları dişlerin işlevleri ve sağlıklarıyla alakalıdır. Mesela diş düzeniyle ilgili bazı problemler, dişlerin çok daha kolay bir şekilde çürümesine yol açabilmektedir. Bahsi geçen zorluklardan bazıları ise sosyal yaşamla alakalıdır. Ortodontik problemler bireyin gülüşünü olumsuz etkiler, dişlerdeki çapraşıklık sebebiyle çekici kabul edilen bir gülüş mümkün olmayabilir. Buna bağlı olarak da özgüven sorunları deneyimlenebilir. Şeffaf diş teli tedavisi veya porselen diş teli tedavisi olarak bilinen uygulama sayesinde bahsi geçen sorunları, dışarıdan fark edilmesi son derece güç olan özel diş telleri ile ortadan kaldırmak mümkündür. Yazımızın devamında ‘’Şeffaf diş teli tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Porselen diş teli tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Şeffaf diş telleri ne kadar süre kullanılır?’’ ve ‘’Şeffaf diş teli tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Bodrum şeffaf diş teli tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

Şeffaf Diş Teli Nedir?

Şeffaf diş teli, dişlerde görülen düzen bozukluğunu gidermek, diş çapraşıklığını ortadan kaldırmak için dişlere yerleştirilen ve metal diş tellerine kıyasla daha estetik bir görünüm sunan, özel apareydir. Şeffaf diş teli tedavisi genelde estetik kaygıları olan bireyler veya ortodonti tedavisine ihtiyaç duyan yetişkinler tarafından tercih edilmektedir. Bu uygulama sırasında kullanılan tellerin ve braketlerin rengi, diş rengine son derece yakındır. Bu yüzden tedavi devam ederken bireyin diş tellerine sahip olduğunu fark etmek son derece güçtür.

Porselen Diş Teli Nedir?

Porselen diş teli, diş renginden ayrılması çok zor olan ve bu yüzden estetik ortodonti tedavilerinde sıklıkla tercih edilen özel bir apareydir. Porselen diş telleri, şeffaf diş teli veya seramik diş teli olarak da bilinirler.

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Neden Yapılır?

Şeffaf diş teli tedavisi şu gibi amaçlarla yapılır:

• Dişlerde metalik ve doğal olmayan bir görünüm oluşturmadan, dişlerdeki düzen bozukluklarını gidermek.
    • Dişlerdeki çapraşıklıkları ve ayrıklıkları ortadan kaldırmak.
    • Bireyin düzenli ve sağlıklı dişlere sahip olmasını sağlamak.
    • Bireyin çekici bir gülümsemeye sahip olmasını sağlamak.

Şeffaf diş teli tedavisi bahsi geçen nedenler doğrultusunda yapılır.

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

Şeffaf diş teli tedavisine 11 ila 12 yaşlarındayken başlanabilir. Daha erken yaşlarda olan çocuklara diş teli tedavisi önerilmez. Ancak 12 yaşından büyük çocuklar ve yetişkinler talep dahilinde şeffaf diş teli tedavisi yaptırabilirler.

Porselen Diş Teli Ne Kadar Süre Kullanılır?

Porselen diş telleri 1 ila 3 yıl boyunca kullanılabilir. Diş hekiminiz, sahip olduğunuz ortodontik problemin türüne ve şiddetine göre diş teli tedavisinin ne kadar süreceğini belirleyecektir.

Porselen Diş Teli Tedavisi Ağrılı Mı?

Porselen diş teli tedavisi ağrılı bir uygulama değildir. Hastalar bu tedavi sırasında ağrı ve rahatsızlık hissi duymazlar. Bu yüzden porselen diş teli tedavisinden korkmaya ve çekinmeye gerek yoktur.

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Şeffaf diş teli tedavisi yaklaşık 20 ila 30 dakika içerisinde tamamlanır. Ancak tedavi sırasında başvurulan işlemlerin detaylarına göre şeffaf diş teli tedavisinin süresi de değişiklik gösterebilmektedir. Diş hekiminiz bu uygulamanın tahmini süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Nasıl Yapılır?

Şeffaf diş teli tedavisi sırasında öncelikle dişlerin yapısı üzerinde bazı incelemeler yapılır. Daha sonra ise diş tellerinin nasıl yerleştirileceği hesaplanır. En nihayetinde ise diş hekimi, braketleri ve telleri dikkatle dişler üzerine yerleştirir. Böylece tedavi son bulmuş olur. Porselen yapılı, şeffaf diş telleri zaman içerisinde dişleri ideal konumlarına yönlendirirler. Böylece birey tedavi sırasında diş teli kullandığı açık bir şekilde belli olmadan dişlerindeki düzen bozukluklarından kurtulabilir.

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Şeffaf diş teli tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer almaktadır:

• Diş teli tedavisi sonrasında ağız ve diş bakımı aksatılmamalı.
    • Diş teli tedavisinin ardından tüketilen besinlere dikkat edilmeli. Mümkünse yapışkan ve sert bir yapıya sahip olan gıdalar tüketilmemeli.
    • Asit içerikli içeceklerden ve gıdalardan bir süre uzak kalınmalı, kullanımları kısıtlanmalı.
    • Düzenli diş hekimi kontrolleri aksatılmamalı.
    • Diş telleriyle oynanmamalı, diş telleri çekiştirilmemeli.
    • Sportif aktiviteler sırasında dişler ve diş telleri korunmalı.

Porselen diş teli tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Bodrum Şeffaf Diş Teli Tedavisi Fiyatları

Bodrum şeffaf diş teli tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Çetin Dental Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.